[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
هدف و چشم انداز نشریه ::
هیات تحریریه مجله::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
نمودار فرآیند داوری::
برای داوران::
داوران تخصصی مجله::
منشور اخلاقی مجله::
پایگاه های نمایه کننده::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پرسش های متداول::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
لینکهای مرتبط

پایگاه داده های تحقیقاتی مالی ایران

..
:: دوره 6، شماره 12 - ( 12-1400 ) ::
جلد 6 شماره 12 صفحات 277-247 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و الویت بندی مولفه های مؤثر در برندسازی شخصی حسابداران حرفه ای
ساجده میرموسی1 ، دکتر محمود معین الدین 2، دکتر شهناز نایب زاده3
1- دانشجوی دکتری گروه حسابداری، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران-یزد-صفاییه –دانشگاه آزاد اسلامی(s.mirmousa@gmail.com)
2- دانشیارگروه حسابداری، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران-یزد-صفاییه -دانشگاه آزاد اسلامی(نویسنده مسئول) ، mahmoudmoein@iauyazd.ac.ir
3- استاد گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران-یزد-صفاییه -دانشگاه آزاد اسلامی (snayebzadeh@iauyazd.ac.ir)
چکیده:   (1472 مشاهده)
هدف تحقیق حاضر ارائه شاخص‌ها و متغیرهای موثر در برندسازی شخصی حسابداران حرفه ای و همچنین بومی سازی و الویت بندی آنها می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف اکتشافی و بر حسب روش تحقیق آمیخته کیفی و کمی بوده که از روش های تحلیل محتوا، روش دلفی فازی و تکنیک ساختاری تفسیری بهره برده است. ابتدا به منظور شناسایی شاخص های موثر در برندسازی شخصی حسابداران حرفه ای از روش تحلیل محتوا استفاده گردید. لذا برای تعیین و ارزیابی مقالات حوزه تحقیق روش مرور نظام مند به کار گرفته شد و متون و مقالات مرتبط با برندسازی شخصی در پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی در بازه زمانی سال های 2005 تا 2020 مورد کنکاش قرار گرفت و در نهایت 87 شاخص شناسایی شد. سپس با بهره گیری از روش دلفی فازی وکسب اجماع خبرگان 24 شاخص که متناسب با شرایط ایران است معرفی گردید. در آخر از طریق  تکنیک ساختاری تفسیری و با تشکیل ماتریس دستیابی، لایه‌های موثر بر برندسازی شخصی حسابداران مورد بررسی قرار گرفت تا معین گردد که چگونه می‌توان حسابداران را در زمینه حرفه ای و عملی به یک برند شخصی قوی تبدیل کرد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که شاخص‌های خلاقیت و رشد و توسعه مهارت‌های فردی، تمرکز بر ارائه یک تصویر مطلوب، نزدیکی به منابع قدرت و دانش تخصصی مهمترین شاخص‌هایی هستند که حسابداران جهت تبدیل شدن به برند شخصی باید این ویژگی‌ها را در خود تقویت نمایند.
واژه‌های کلیدی: برندسازی شخصی، حسابداران، دلفی فازی، مدل ساختاری تفسیری
متن کامل [PDF 310 kb]   (580 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/8/7 | پذیرش: 1400/11/25 | انتشار: 1400/12/11
فهرست منابع
1. اسکندی، کریم؛ رمضانی، مجتبی؛ گلی، سمانه.(1397)، بررسی تاثیر برند شخصی مدیران بر ایجاد رهبران سطح پنجم، نشریه مدیریت بازاریابی، دوره 13، شماره 39، صص 68-79.
2. تاج نسائی، حمیدرضا؛ طالبان، زهرا؛ دهقان چاچکامی، محدثه.(1393)، برندسازی ورزشکاران: شناسایی و بررسی تصویر برند ورزشکاران از دیدگاه طرفداران، ویژه نامه تحقیقات بازاریابی نوین، صص 127-144.
3. جعفری، نیلوفر و منتظر، غلامعلی.(1386)، استفاده از روش دلفی فازی برای تعیین سیاستهای مالیاتی کشور، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، دانشگاه تربیت مدرس، سال هشتم، شماره اول، صص 91-114.
4. حسن پور، اکبر؛ یوسف، وکیلی؛ نوروزی، حسین؛ خمویی، فرشید.(1399)، شناسایی ابعاد و مولفه های برندسازی شخصی کارمند با روش آمیخته، نشریه پژوهش های مدیریت در ایران، دوره 24، شماره3، صص91-116.
5. حسینی بامکان، سید مجتبی؛ مالکی نژاد، پوریا؛ ضیاییان، مهران.(1398)، بررسی و تحلیل زنجیره تأمین خدمات شهری (مورد مطالعه: شهرداری اصفهان)، مدیریت شهری، شماره 56، صص 92-73.
6. خدایی میدانشاه، محسن و مالکی نژاد، پوریا.(1398)، بررسی تحلیلی مدیریت کیفیت زنجیره تأمین پایدار در صنعت محصولات کنجدی. فصلنامه مدیریت استاندارد و کیفیت، شماره 2، صص 45-34.
7. دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی؛ آذر، عادل.(1383)، روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع، انتشارات صفار، صص 12-11.
8. دانایی‌فرد، حسن.(1386)، هم سازی شیوه‌های کمی و کیفی در پژوهش‌های سازمانی: تأملی بر استراتژی پژوهش ترکیبی. مجله روش‌شناسی علوم انسانی، 13(53)، صص 143-125.
9. دلیری، جواد.(1396)، بررسی شاخص‌های برندسازی شخصی و سیاسی ترامپ و بازنمایی رسانه ای آن با تاکید بر رقابت‌های انتخاباتی 2016 ایالات متحده. مجله رسانه، شماره2، صص 51-26.
10. سرلک، نرگس.(1387)، اخلاق حسابداری، فصل نامه اخلاق در علوم و فن آوری، سال سوم، شماره 1 و2، صص 83-71.
11. سعیدی، الهه؛ مجیدی قهرودی، نسیم؛ فرهنگی، علی اکبر. (1400)، ارائه مدل برندسازی شخصی کارآفرینان در فضای مجازی اینستاگرام، دوفصل نامه علمی رسانه و فرهنگ، سال یازدهم، شماره اول، صص 161-191
12. صائمیان، صدیقه.(1393)، شناسایی عوامل موثر بر شایستگی‌های برند شخصی در حوزه سرمایه‌های انسانی، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال اول، شماره3، صص 131-153.
13. صالحی، اله کرم؛ بزرگمهریان، شاهرخ؛ مرادی، محمد.(1394)، واکاوی و نارسایی‌ها و تنگناهای مربوط به نقش حسابداری در فرایند تصمیم گیری مدیران، مجله پژوهش حسابداری، شماره 18، صص 67-51.
14. صفاری، محمد؛ پور سعید، محمد مهدی؛ نیک نفس، علی اکبر.(1400)، عوامل موثر بر برند سازی شخصی در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام) با رویکرد داده کاوی، مجله مطالعات رفتار مصرف کننده، دوره هشتم، شماره دوم، صص137-155.
15. صفار، یاسر؛ عظیم زاده، سید مرتضی؛ کفاش پور، آذر.(1393)، تحلیل عوامل موثر در شکل دهی تصویر برند ورزشکاران حرفه ای، مجله مدیریت و توسعه ورزش، شماره 1، صص103-85.
16. طرقه، سهیلا؛ رضایی، فرزین؛ کردستانی، غلامرضا.(1400)، الگوی ماهیت شناسی رفتار شهروندی حسابداری، دوفصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، شماره 12، صص6-7.
17. عزیزی، محمد؛ بهادری فر، سحر؛ اخلاصی، امیر.(1396)، ارائه مدل برندسازی شخی مربی کسب و کار بر اساس نظریه داده بنیاد، نشریه علمی مدیریت برند، شماره 3، صص 28-11.
18. قاسمی، حمید و صائمیان، فاطمه.(1396)، مقایسه وضعیت خودبرندسازی و مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته تربیت بدنی با سایر رشته‌ها، مجله پژوهش‌های کاربردی در مدیریت ورزشی، شماره 3، صص 52-43.
19. نادری بنی، محمود؛ ابراهیم‌زاده پزشکی، رضا؛ ابولقاسمی، مهدی؛ مالکی نژاد، پوریا.(1396)، طراحی مدل مفهومی دستیابی به کارآفرینی سازمانی با رویکرد تلفیقی تحلیل سلسله مراتبی فازی میخایلوف و مدل‌یابی ساختاری تفسیری(مورد مطالعه: سازمان ورزش وجوانان استان یزد)، فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهش‌های کاربردی در مدیریت ورزشی، شماره 6، صص 127-139.
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mirmousa S, Moeinadin M, Nayeb zadeh S. Identification and prioritization of Components Effective on Personal Branding of Professional Accountants. aapc 2022; 6 (12) :247-277
URL: http://aapc.khu.ac.ir/article-1-1047-fa.html

میرموسی ساجده، معین الدین محمود، نایب زاده شهناز. شناسایی و الویت بندی مولفه های مؤثر در برندسازی شخصی حسابداران حرفه ای. دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری. 1400; 6 (12) :247-277

URL: http://aapc.khu.ac.ir/article-1-1047-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 12 - ( 12-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه علمی حسابداری ارزشی و رفتاری journal of Value & Behavioral  Accounting
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4642