@ARTICLE{Dianati Deilami, author = {Dianati Deilami, Zahra and Soltani, Asghar and Omrani, Hmaed and }, title = {Curriculum Development: A Master's Degree Program in Anti- Fraud and Forensic Accounting}, volume = {3}, number = {5}, abstract ={افزایش جرایم یقه سفید و فسادهای مالی، تجهیز حسابرسان و حسابداران به مهارتهای قضایی را به ویژه در سالهای اخیر ضروری ساخته است. برای اینکه بتوان مباحث حسابداری قضایی(دادگاهی) و ضد تقلب را در برنامه درسی موسسات آموزشی و دانشگاه ها وارد کرد، نیاز است تا بررسی دقیقی درخصوص دانش، مهارت ها و توانایی های لازم برای افرادی که می خواهند در این زمینه کسب دانش و مهارت کنند، صورت گیرد. هدف تحقیق حاضر، ارائه یک برنامه درسی آموزشی در زمینه مباحث ضد تقلب و حسابداری دادگاهی(قضایی) است که بتواند مبنایی باشد برای تدریس مباحث مذکور در مراکز آموزشی و دانشگاهی، سازمان های دولتی و خصوصی، کارشناسان رسمی دادگستری و سایر نهادهای مرتبط. در برنامه درسی ارائه شده در این تحقیق که ماحصل بیش از یک سال و نیم تحقیق به روش فراسنتز روی برنامه درسی مراکز آموزشی و دانشگاهی دارای این رشته تحصیلی در جهان، مقالات و کتب منتشره در اینخصوص است، 32 واحد(شامل یازده واحد تخصصی، یازده واحد پایه ، شش واحد اختیاری و چهار واحد پایان نامه) درنظر گرفته شده است. کیفیت این برنامه درسی، از طریق پرسشنامه توزیع شده بین 39 خبره دارای دانش لازم درزمینه حسابداری قضایی(دادگاهی) و ضد تقلب بررسی شده است. نتایج آزمون t تک نمونه ای موید این مطلب است که مطابق نظر خبرگان مذکرو، این برنامه درسی دانش و مهارت لازم برای حسابداری دادگاهی را به دانشجویان این رشته منتقل می کند و از جامعیت لازم برخوردار می باشمی باشد[1]. [1] این مقاله مستخرج از طرح پژوهشی مصوب و با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه خوارزمی انجام شده است که بدینوسیله مراتب تشکر و قدردانی خود را از دانشگاه خوارزمی ابراز می داریم. }, URL = {http://aapc.khu.ac.ir/article-1-486-fa.html}, eprint = {http://aapc.khu.ac.ir/article-1-486-fa.pdf}, journal = {Iranian journal of Value & Behavioral Accounting}, doi = {10.29252/aapc.3.5.41}, year = {2018} }