TY - JOUR T1 - Identification and prioritization of Components Effective on Personal Branding of Professional Accountants TT - شناسایی و الویت بندی مولفه های مؤثر در برندسازی شخصی حسابداران حرفه ای JF - khu-aapc JO - khu-aapc VL - 6 IS - 12 UR - http://aapc.khu.ac.ir/article-1-1047-fa.html Y1 - 2022 SP - 247 EP - 277 KW - Personal Branding KW - Accountants KW - Fuzzy Delphi KW - Interpretive Structural Model N2 - هدف تحقیق حاضر ارائه شاخص‌ها و متغیرهای موثر در برندسازی شخصی حسابداران حرفه ای و همچنین بومی سازی و الویت بندی آنها می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف اکتشافی و بر حسب روش تحقیق آمیخته کیفی و کمی بوده که از روش های تحلیل محتوا، روش دلفی فازی و تکنیک ساختاری تفسیری بهره برده است. ابتدا به منظور شناسایی شاخص های موثر در برندسازی شخصی حسابداران حرفه ای از روش تحلیل محتوا استفاده گردید. لذا برای تعیین و ارزیابی مقالات حوزه تحقیق روش مرور نظام مند به کار گرفته شد و متون و مقالات مرتبط با برندسازی شخصی در پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی در بازه زمانی سال های 2005 تا 2020 مورد کنکاش قرار گرفت و در نهایت 87 شاخص شناسایی شد. سپس با بهره گیری از روش دلفی فازی وکسب اجماع خبرگان 24 شاخص که متناسب با شرایط ایران است معرفی گردید. در آخر از طریق تکنیک ساختاری تفسیری و با تشکیل ماتریس دستیابی، لایه‌های موثر بر برندسازی شخصی حسابداران مورد بررسی قرار گرفت تا معین گردد که چگونه می‌توان حسابداران را در زمینه حرفه ای و عملی به یک برند شخصی قوی تبدیل کرد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که شاخص‌های خلاقیت و رشد و توسعه مهارت‌های فردی، تمرکز بر ارائه یک تصویر مطلوب، نزدیکی به منابع قدرت و دانش تخصصی مهمترین شاخص‌هایی هستند که حسابداران جهت تبدیل شدن به برند شخصی باید این ویژگی‌ها را در خود تقویت نمایند. M3 10.52547/aapc.6.12.247 ER -