1. بایگان، فاطمه. (1399)، تبیین تأثیر محافظه کاری حسابداری بر استراتژیهای رقابتی با تاکید بر بیشاطمینانی مدیریت، پایاننامه کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی سراج، دانشکده فنی و مهندسی. 2. برزگر، قدرتاله؛ حسننتاجکردی، محسن؛ ملکی، دنیا. (1398)، بررسی اثر ویژگیهای کمیته حسابرسی بر افشای مسئولیت اجتماعی شرکتها، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، سال بیست و ششم، شماره 1، صص 19-38. 3. تفقدی، حمیدرضا؛ رمضانیان، محمدرحیم؛ یاکیده، کیخسرو. (1399)، بررسی تأثیر استراتژیهای رقابتی بر نظام مسئولیت اجتماعی در شرکتهای برتر تولیدی و خدماتی ایران، پژوهشهای پیشرفت سیستمها و استراتژیها، سال یکم، شماره 1، صص 35-60. 4. جدی، سوگند. (1397). بررسی رابطه بین ویژگیهای شرکت و افشای مسئولیت اجتماعی در گزارشگری مالی. کنفرانس ملی اندیشههای نوین و خلاق در مدیریت، حسابداری مطالعات حقوقی و اجتماعی، ارومیه؛ ایران. 5. جرگونی، فاطمه؛ ابراهیمی، سیدکاظم؛ امریاسرمی، محمد؛ جلالی، فاطمه. (1401)، نقش تعدیلکننده رقابت بازار محصول بر رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی با عملکرد عملیاتی، حسابداری، حسابرسی و تامین مالی در محیطهای اسلامی، سال یکم، شماره 2، صص 158-190. 6. حاجیها، زهره. (1397)، استراتژیهای رقابتی، عملکرد شرکت و مسئولیتپذیری اجتماعی به عنوان استراتژی سوم، حسابداری مدیریت، سال یازدهم، شماره 26، صص 31-43. 7. حسنی، محسن، لعلبار، علی. (1400). تأثیر راهبردهای رقابتی (رهبری هزینه و تمایز) و توانایی مدیریت برکیفیت سود و چسبندگی هزینه در شرکتهای بورسی. مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، سال پنجم، شماره 18، صص 262-229. 8. حعمری، محعمر و لعلبار، علی. (1400)، تأثیر استراتژیهای رقابتی (رهبری هزینه و تمایز) و توانایی مدیریت برکیفیت سود و چسبندگی هزینه در شرکتهای بورسی، مطالعات مدیریت استراتژیی دفاع ملی، سال پنجم، شماره 18، صص 229-262. 9. حقیقی، محمد؛ کریمیانکاکلکی، مهدی؛ غلامیچنارستانعلیا، عبدالخالق. (1399)، طراحی الگوی رقابتپذیری بانک رفاه به روش کیفی با رویکرد بازاریابی اجتماعی، علوم اجتماعی. 10. خلیلی، محمد، ذبیحی، علی، فغانیماکرانی، خسرو. (1403). تبیین مدلی برای تأثیر فرهنگ سازمانی و عوامل اقتضایی بر گزارشگری پایداری با رویکرد عملکرد اقتصادی (GRI201). دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال سیزدهم، شماره50، صص 338-319. 11. سبزعلیپور، فرشاد، صیادیسومار، علی، رضایئ، اسماء، کاظمی، کریم. (1403). ساختار هیاتمدیره و مسئولیت اجتماعی شرکت: تقابل تئوری اقتضایی و نمایندگی. دانش حسابداری مالی، سال یازدهم، شماره 1، صص 137-113. 12. سرلک، نرگس، زارعبهنمیری، محمدجواد، رامشه، منیژه، میرزائی، بهاره. (1402). بررسی رابطه گزارشگری مسئولیت اجتماعی و عملکرد شرکتها با رویکرد فراتحلیل. دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، سال هشتم، شماره 15، صص 247-211. 13. سهمانیاصل، محمدعلی؛ نصیریفر، هاشم؛ ویسیحصار، ثریا. (1400)، تأثیر رقابت در بازار محصول بر ارتباط بین مسئولیتپذیری اجتماعی و اهرم مالی شرکتها، نشریه پژوهشهای حسابداری مالی، سال سیزدهم، شماره 4، صص 93-114. 14. شریفآزاده، محمدرضا و بصیرت، مهدی. (1392). تخمین کارایی فنی صنعت لولههای گاز و نفت ایران بر اساس برآورد تابع مرزی تصادفی. دو فصلنامۀ علمی مطالعات و سیاستهای اقتصادی، شماره 24، 200-181. 15. صراف، فاطمه و ناصرینسب، سارا. (1401)، تأثیر نقدینگی، نسبت بدهی، اندازه و عمر شرکت بر تأخیر گزارش حسابرسی، چشمانداز حسابداری و مدیریت، سال پنجم، شماره 74، صص 136-147. 16. فریدنیا، امیر، لطفی، محسن، اسکندرپور، بهروز. (1402). تبیین نقش ویژگیهای شخصیتی و ساختاری مدیریت بر توان رقابتپذیری در بازار محصولات شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران: تاکیدی بر مدلهای دادهکاوی و تحلیل پوششی دادهها. دانش سرمایه گذاری، سال دوازدهم، شماره 48، صص 46-21. 17. قادرزاده، سیدکریم؛ کردستانی، غلامرضا؛ حقیقت، حمید. (1396)، شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر سطح افشای مسئولیت اجتماعی شرکتها با رویکرد دادهکاوی، پژوهشهای کاربردی در گزارشگری مالی، سال ششم، شماره 2، صص 7-46. 18. قیلاوی، منی، حاجیها، زهره، مرادی، زهرا، خانمحمدی، محمدحامد. (1399). ارائه چشمانداز جدید برای نقش منابع نامشهود در استراتژیهای کسب وکار و مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال نهم، شماره 34، صص 227-207. 19. قیلاوی، منی؛ حاجیها، زهره؛ مرادی، زهرا؛ خانمحمدی، محمدحامد. (1399)، ارائه چشمانداز جدید برای نقش منابع نامشهود در استراتژیهای کسب وکار و مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال نهم، شماره 34، صص 207-227. 20. کاشانیپور، محمد و قربانی، راضیه. (1401). تأثیر استراتژی کسبوکار بر رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و ارزش شرکت در جهت ارتقای سرمایه اجتماعی. مجله علمی مدیریت سرمایه اجتماعی، سال نهم، شماره 2، صص 186-155. 21. کرزبر، بهرام و شاهوردیانی، شادی. (1396)، آزمون شاخصهای هرفیندال-هیرشمن و Q توبین بر تحلیل ساختار سرمایه، کارایی و رقابت بازار محصول، دانش سرمایهگذاری، سال ششم، شماره 23، صص 299-283. 22. کرمی، مسعود؛ نصر اصفهانی، علیرضا؛ دانشیار، فاطمه. (1402)، بررسی تأثیر ویژگیهای هیئت مدیره بر رابطه مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، مطالعات حسابرسی مطهر، سال یکم، شماره 2، صص 71-91. 23. کلانتر، فاطمه؛ معینالدین، محمود؛ ابطحی، سیدیحیی. (1401)، بررسی نقش تعدیلی حاکمیت شرکتی در ارتباط بین اهرم مالی و رشد شرکتها با استفاده از رهیافت رگرسیون سوئیچینگ، سیاستگذاری اقتصادی، سال چهاردهم، شماره 28، صص 285-313. 24. کوهی، ابراهیم. (1401)، بررسی رابطه بین رقابت بازار محصول و مسئولیت اجتماعی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، چشمانداز حسابداری و مدیریت، سال پنجم، شماره 70، صص 67-84. 25. مرادی، مهسا و قنبری، مهرداد. (1402)، بررسی مدلهای تأثیرپذیری انواع جریانهای نقدی از استراتژی تمایز و رهبری هزینه با تأکید بر ساختار سرمایه، دانش سرمایهگذاری، سال دوازدهم، شماره 47، صص 67-92. 26. ملانظری، مهناز؛ نوریفرد، یداله؛ قشقاییعبدی، شقایق. (1391)، اثرات متفاوت اندازه شرکت و نوع صنعت بر سودآوری، پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، سال چهارم، شماره 16، صص 157-183. 27. وقفی، سیدحسام؛ جویآبکنار، محمدرضا؛ فیاض، علی؛ قمیان، محمدمهدی. (1400)، تأثیر کیفیت وب سایت بر قدرت بازاریابی، مدیریت کسب وکار نوآورانه، سال دهم، شماره 40، صص 111-132.
|