[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
هدف و چشم انداز نشریه ::
هیات تحریریه مجله::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
نمودار فرآیند داوری::
برای داوران::
داوران تخصصی مجله::
منشور اخلاقی مجله::
پایگاه های نمایه کننده::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پرسش های متداول::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
لینکهای مرتبط

پایگاه داده های تحقیقاتی مالی ایران

..
:: دوره 1، شماره 1 - ( 6-1395 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 138-123 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر بعد اقتصادی مسئولیت اجتماعی شرکت روی پایداری سود
دکتر سحر سپاسی 1، مرتضی حسن زاده2
1- استادیار گروه حسابداری دانشگاه تربیت مدرس (نویسنده مسئول) ، sepasi@modares.ac.ir
2- کارشناس ارشد حسابداری دانشکده علوم مالی، دانشگاه خوارزمی mohast.6724@gmail.com
چکیده:   (6343 مشاهده)

هدف این تحقیق، بررسی تاثیر بعد اقتصادی مسئولیت اجتماعی شرکت بر پایداری سود شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این پژوهش اطلاعات مربوط به 71 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طول سالهای 1390 تا  1393 گردآوری شده است. بعد اقتصادی مسئولیت اجتماعی شرکت بر اساس شاخص پایداری داوجونز و به ترتیب با دو شاخص سود پرداختی به سهامداران و بهره پرداختی به اعتبار­دهندگان و پایداری سود شرکت‌ها نیز از طریق الگوی رگرسیونی دچو و دیچو (2002 ) اندازه گیری شده است. برای آزمون فرضیه­ های تحقیق، اطلاعات مورد نیاز با روش پیمایشی، از نمونه­ای با حجم 71 شرکت که به روش حذف سیستماتیک از جمعیت آماری 142 شرکت عضو در بورس اوراق بهادار تهران انتخاب شده‌اند، جمع­آوری گردیده است. نتایج کلی حاصل از تحقیق نشان داد که بین بعد اقتصادی مسئولیت اجتماعی شرکت و پایداری سود رابطه معنی­ داری وجود دارد. بدین معنی که افزایش وثبات درسودآوری می تواند با ایفای جنبه اقتصادی مسئولیت اجتماعی شرکت تسهیل شود.

واژه‌های کلیدی: بعد اقتصادی، مسئولیت اجتماعی شرکت، پایداری سود
متن کامل [PDF 155 kb]   (3193 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/4/4 | پذیرش: 1395/4/4 | انتشار: 1395/4/4
فهرست منابع
1. حجازی، رضوان و ابوحمزه، مینا. (1393)، به سوی شهروند شرکتی. پژوهش حسابداری، سال چهارم، شماره 13، تابستان ، ص 29.
2. حساس یگانه، یحیی و برزگر، قدرت اله. (1391)، مسئولیت اجتماعی شرکت ها سیر تکامل مفاهیم و تعاریف.حسابدار رسمی، ، شماره 22، 1391، صص 22 -31.
3. حساس یگانه، یحیی و برزگر، قدرت اله. (1393)، مبانی نظری مسئولیت احتماعی شرکت ها و پارادایم تحقیقاتی آن در حرفه حسابداری. حسابداری مدیریت، سال هفتم، شماره 22، پاییز ، صص 109 – 133.
4. رحیمیان، نظام الدین؛ توکل نیا، اسماعیل واسدی، زینب. (1391)،حسابداری مسئولیت های اجتماعی/ مسئولیت های اجتماعی و پایداری شرکت ها. حسابدار رسمی، صص32 - 40.
5. گروه کارشناسان ایران. (1386)، مسئولیت اجتماعی سازمان با رویکرد مدل EFQM. انتشارات مدیریت و کیفیت با همکاری نشر مرندیز.
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sepasi S, Hassanzadeh M. The effect of economic dimension of corporate social responsibility on sustainability of earnings. aapc 2016; 1 (1) :123-138
URL: http://aapc.khu.ac.ir/article-1-52-fa.html

سپاسی سحر، حسن زاده مرتضی. تاثیر بعد اقتصادی مسئولیت اجتماعی شرکت روی پایداری سود. دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری. 1395; 1 (1) :123-138

URL: http://aapc.khu.ac.ir/article-1-52-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( 6-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه علمی حسابداری ارزشی و رفتاری journal of Value & Behavioral  Accounting
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4642